Perpetuum Mobile. (Utopia)
Вечный двигатель. (Утопия)
- In diesel the air heats by compression to 800 *C. Injected water at first will cool hot air (in following cycles in the cylinder instead of air will be already the steam), which will be compressed from water cooling, it will facilitate the further squeeze of air by piston. The water warms up from hot jammed air, but pressing of environment of the cylinder hampers a boiling of water, though already at temperature 372 *C all water accepts a gaseous phase independently from the further growth of pressure.

Pressure, p (Atm.)↓: 0 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 … 100 218 →
↔ Water boiling-point, t (C*)↑: 100 119 132 141 150 157 163 168 173 178 182 … 310 372

Analyzing temperature of injected water, the electronics should regulate a moment of injection, the quantity and the sizes of droplets of injected water so that water boiled only after passage by the piston of the top dead center. The water, at the boiling or steam exhalation, increases the volume in 1673 times, than helps compressed air to push the piston. During a working stroke in cylinder, falls the pressure of gases, at it the all super-heated water boils as explosion, gives an additional impulse to the piston. In moment of bottom dead center the outlet valve issues only surpluses of air and of steam, and again recurs the compression of steam and, when in the cylinder almost minimal pressure impedes injection, the water enters and stimulates cooling, condensation and compression of steam in cylinder.

The engine power can be considerably raised by increase of compression ratio. For the injection of water it is possible to adapt the fuel pump of high pressure and the atomizer, used by engines of direct injection. A precision and an intensively friction of surfaces their details, fit for gasoline pumping, can have the high-solid diamond coating: http://www.bactusa.com.

Refutation:
I have found a mistake in this idea. Sprayed cold water does not cool steam, but on the contrary, heat up by energy, allocated in condensation. This phenomenon was used in locomotives injectors of system of Fridman (Freedman).

Excuse bad translation from Russian.

Site map/Карта сайта

 

Вечный двигатель. (Утопия)

– В дизеле воздух нагревается от сжатия до 800 *С. Впрыснутая вода сперва охладит горячий воздух (в следующих циклах в цилиндре вместо воздуха будет уже пар), который сожмётся от охлаждения водой, что облегчит дальнейшее сжатие воздуха поршнем. Вода нагревается от горячего сжатого воздуха, но сжатая среда цилиндра препятствует кипению воды, хотя уже при температуре 372 *C вся вода принимает газообразное состояние независимо от дальнейшего роста давления.

Давление, p (атм.)↓: 0 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 … 100 218 →
↔ Температура кипения воды, t (С*)↑: 100 119 132 141 150 157 163 168 173 178 182 … 310 372

Учитывая температуру впрыскиваемой воды, электроника должна регулировать момент впрыска, количество и размеры капелек распыляемой воды так, чтобы вода вскипала только после прохождения поршнем верхней мёртвой точки. В кипении или испарении в пар вода увеличивает свой объём в 1673 раза, чем помогает сжатому воздуху толкать поршень. В течение рабочего хода давление газов в цилиндре падает, при этом вся перегретая вода взрывообразно вскипает, придавая дополнительный импульс поршню. В момент нижней мёртвой точки выпускной клапан выпускает только излишки воздуха и пара, и снова повторяется сжатие пара и, пока в цилиндре почти минимальное давление препятствует впрыску, вводится вода, которая охлаждает, конденсирует и ужимает пар в цилиндре.

Мощность двигателя можно значительно повысить увеличением степени сжатия. Для впрыска воды можно приспособить топливный насос высокого давления и форсунки, используемые моторами непосредственного впрыска. Высокоточные интенсивно трущиеся поверхности их деталей, рассчитанные на прокачку бензина, могут иметь высокопрочное алмазное покрытие: http://www.zr.ru/arch49107.html .

Опровержение:
Ошибка в том, что конденсируемый холодной водой пар не охлаждается, а наоборот, нагревается и увеличивает объём и давление, например: http://railways.id.ru/glossary/injector.html .




Hosted by uCoz